Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Joni - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Joni - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Joni

Blijf op de hoogte en volg Joni

21 Maart 2016 | Thailand, Koh Tao

Koh tao

Het wachten op de Ferry in Surat Thani duurde lang. Er was niet veel te doen in de omgeving dus heb vooral even m'n sociaal media bijgewerkt Haha.
Op de boot kwam ik Mattis tegen, een jongen die k ontmoet had in krabi. Je weet dat iedereen dezelfde route aflegt, maar toch toevallig dat we op dezelfde Ferry zaten.
De bedjes waren super smal. Nadeel voor mij (of voor degene naast mij) ik ben gewend alleen in een tweepersoonsbed te liggen en ik lig dan als een zeester zo breed. Slapen ging daarom wel moeilijk. Ik kon niet liggen zoals ik wilde. En m'n heupen deden zeer omdat het matrasje super dun maar ook al vaak beslapen was. En ik denk dat er bedbugs in de matrassen zaten. Voelde overal kleine prikjes..
Uiteindelijk een beetje kunnen slapen. We kwamen rond 6 uur in de ochtend aan op Koh Tao. Gelukkig mocht ik, toen het guesthouse om 8 uur openging, zonder bij betalen gelijk in m'n prachtige roze kamer.
Eerst heb ik even bijgeslapen en daarna een rondje gelopen.
Voor het eten heb ik lekker een massage genomen. Zo daar was ik aan toe!
De dame moest lachen toen ze m'n rug kraakte. Jep hij kraakte goed
S avonds had ik met Mattis en z'n vrienden afgesproken samen te gaan eten of een drankje te doen. Ik was naar zijn accommodatie gelopen en er even gewacht. Maar zag niemand van de vrienden. Zelf ben k toen doorgelopen en lekker een pizza gegeten! En daarna vroeg naar bed. Eenmaal op de kamer was ik nog lang wakker omdat er pal tegenover mijn kamer nog muziek werd afgespeeld.
De volgende ochtend heb ik een boottour geboekt rondom Koh Tao. Ik vond dat het koraal erg aangetast was. Verder zwommen er mooie vissen en was het mooi onderwater. Ook zijn we naar het onbewoonde eiland Nuan yuan gegaan. Wauw, super mooi hier. Als eerste ben ik naar het viewpoint gelopen. Tussendoor nog een slipper verloren maar die gelukkig met de selfiestick kunnen opvissen Haha. Het was weer eens een flinke klim naar boven (wat doe ik mezelf toch steeds aan Pff). Eenmaal boven moest je over verschillende rotsen klimmen om uiteindelijk echt goed te staan (uitdaging op gladde slippers). Eenmaal geklommen en geklauterd boven aangekomen en m'n ogen uitgekeken naar het prachtige uitzicht. Yes daar hebben we het weer voor gedaan! Wauw ik kon wel blijven kijken zo mooi was het. Paar foto's geschoten en toen weer naar beneden, dat gaat gelukkig een stuk sneller.
S avonds kwam ik Christian en Patrice tegen. Met hun naar het andere strand gelopen, hapje gegeten en een drankje gedaan op het strand bij The Rock. Super gezellig en de hele avond gaven ze hier vuurshows. Oa touwtje springen met een brandend touw en limbo met een brandende stok kwamen aan te pas. Ik heb het niet zo op vuur en zag al vaak gebeuren dat ze mis sprongen en op het touw belanden. Hmm nee Dankje.
De volgende dag moest ik vroeg op want ik ging een introductie duik doen. De ochtend begon al vreemd want ik had namelijk 2 verschillende slippers... Uhh hoe is dat gebeurd. Ik had geen alcohol op. Maar blijkbaar had Patrice m'n andere dus die ben ik even snel gaan omruilen. Ook kreeg ik m'n kluis niet open dus moest er een dame met een speciale sleutel bijkomen om hem te openen (Jep alle kluisjes openen ze zo dus...) ook kwam ik erachter dat het kaartje van de go pro vol zat. Nee! Niet met deze ervaring. Pff. Heel gedoe maar uiteindelijk kaartje van Esty mogen lenen dus die foto's ed komen later. Vanwege m'n migraine en medicatie hiervoor moest ik een verklaring van de arts halen of ik überhaupt wel mocht duiken. Anders zou ik ook niet verzekerd zijn. Gelukkig was alles in orde en bloeddruk was zelf na een stijle tocht omhoog goed!
Het duiken was in het begin wel eng. Het ademen gaat zwaar en je hebt de zware fles op je rug en vinnen om. Tja zie maar eens voor je hoe dat eruit ziet als je op de boot daarmee aan de wandel gaat Haha
Maar eenmaal in het water ging het allemaal heel snel goed en voelde snel vertrouwd. De oefeningen gingen goed en daarna gingen we op ontdekking. We zwommen door een hele grote school met vissen (helaas had ik hier m'n camera niet bij me dus niet op beeld) wauw dat was gaaf. Ze waren door ons opgesplitst en bleven daarom rondom ons cirkelen.
De 2e duik ging een stuk sneller, maar m'n masker liep steeds vol en had een slok zeewater binnengekregen waardoor ik het gevoel had dat ik moest kotsen. Gelukkig niet gebeurd. Wederom weer mooie vissen gezien en helaas voor ons hebben wij net een schildpad gemist. Het water was erg troebel waardoor wij hem niet gezien hebben.
Na het duiken was ik erg moe. Snel even terug in bed gedoken en daarna met de 2 meiden die ik ontmoet had een hapje gegeten. Was wel weer even gezellig na een hele dag alleen. Daarna weer een drankje gedaan bij de rock.
De volgende dag zou ik alweer de Ferry pakken naar Koh Pangan dus vroeg op. Samen met Esty ontbeten en daarna de Ferry op. Echter was het hier niet zo goed geregeld. De hele straat stond vol met backpackers. En de Ferry was er nog niet. Toen deze aankwam moest er ook nog een hele groep vanaf. Inmiddels stonden wij al hutje mutje bepakt en bezakt in de zon te wachten. Ai, hier kan ik niet goed tegen. Ik ben op een bankje gaan zitten en gewacht tot de drukte voorbij was. Uiteindelijk was ik 1 van de laatste die de boot op ging. Op de boot werd ik naar een stuk buiten boven op de boot gestuurd. Ik zei dat ik in de airco moest zitten anders zou ik flauwvallen. Gelukkig begrepen ze het.
Op naar koh pangan! De Ferry vertrok overladen een half uur te laat maar we kwamen ook nog een extra half uur later aan, tja maak kennis met de Thaise tijden Haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Reis Thailand

Voor het eerst een grote reis en ook nog eens alleen!

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2016

Back in Bangkok

25 Maart 2016

Koh Phangan

21 Maart 2016

Koh Tao

17 Maart 2016

Koh Phi Phi + Khao sok national park

13 Maart 2016

Krabi
Joni

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 4438

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Reis Thailand

Landen bezocht: