Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Joni - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Joni - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Door: Joni

Blijf op de hoogte en volg Joni

25 Maart 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Met de Ferry van Koh Tao naar Koh Phangan ging prima. Ik was eerst een beetje oververhit maar na een uurtje in de airco had ik het zelfs koud. Toen we bijna aanmeerde stapte de helft van de mensen al op en stond de hele Ferry vol met mensen die hun tas al wilde pakken en zo snel mogelijk van de boot af wilde. Er waren echter 2 grote stapels met tassen dus snel ging dat niet. Ik heb hier ook weer even gewacht om de dringende mensen voor te laten. Kon met gemak m'n tas pakken en zo de boot af. Daarna was het opzoek naar een taxi. Uh dat was niet moeilijk. Jeetje wat een mensen massa en chaos bij de taxi's. Toch werd er redelijk wat geregeld. Ze zorgen dat de mensen die dezelfde kant op moesten in dezelfde taxi zaten. Aangekomen in het resort heb ik lekker bij het zwembad gechilld en op Celine en Kim gewacht. Naar verwachting zouden ze rond 18:00 aankomen maar dat werd half 8. Super leuk om ze na 2 weken weer hier te zien! Daarna met elkaar gegeten en redelijk optijd naar bed gegaan. De volgende dag geshopt voor de fullmoonparty. Dat was allemaal nog niet eenvoudig. Overal stond de opdruk fullmoon op en dat wilde we eigenlijk niet. Al met al is iedereen geslaagd met een leuke top en we hebben wat potjes verf gescoord. We waren helemaal kapot van dit tourtje en zijn daarna lekker bij het zwembad gaan liggen. Na het eten ons klaargemaakt voor de party en via het hotel de taxi geregeld. De taxi werd met teveel mensen volgepropt en zaten allemaal hutje mutje op elkaar. Eenmaal aangekomen op de party was het al 1 groot gekkenhuis en kleurfestijn. Iedereen liep in felle kleuren en was onder geverfd. Wij zijn ergens gaan zitten en het tekenen kon beginnen. In het begin waren het wat kleine tekeningen maar uiteindelijk had ik de slag te pakken en had ik een mooie vlinder op m'n dij (ondersteboven) bij mezelf getekend en op m'n andere een grote bloem. Ik kreeg zelfs wat complimenten dat het er zo goed uitzag! Kim en Celine tekenden ook hun gezicht maar met al het zweten leek mij dat niet zo'n goed idee om te doen. Na het tekenen onze eerste bucket gekocht en door het gekkenhuis naar het strand geschuifeld. Yeaahh nu kon de party beginnen! Lekker gedanst, mensen ontmoet, mensen gekeken en het ontzettend naar ons zin gehad! Samen met Kim ging ik het einde van de avond een hapje eten. Ik had hiervoor al een burger gegeten maar kon nog wel wat eten. Een veel te groot menu besteld voor mezelf. Er liep een nogal dronken en verbrand meisje de toko binnen waar we om haar doen en laten een beetje om moesten lachen. Ze kwam op een gegeven moment bij ons aan tafel staan en vroeg of ze een patatje mocht. Ik was al aardig vol gegeten en de patat was koud dus wel ja ga je gang. Ik nam nog een paar happen van m'n burger maar kon de rest niet meer op. Het meisje heeft smaakvol m'n half afgekloven burger op zitten eten en de rest van m'n frietjes. Brr we keken elkaar aan met het idee van... Dit doe je toch niet!! Mja veel plezier ermee.
Toen we terug in het resort kwamen na een helse taxi rit kwam de zon al op. De volgende dag was ik al redelijk vroeg wakker en was aan het zwembad gaan liggen. Rond 2 uur heb ik de meiden gewekt zodat ze nog wat aan hun dag zouden hebben. De hele dag hebben we lekker aan het zwembad gechilld. Op een gegeven moment wilde ik m'n slippers pakken maar zag ze niet staan. We hadden alle schoenen en slippers buiten staan. Wel stond er een ander paar dat tot op zekere hoogte leek op die van mij. De hele dag ben ik opzoek gegaan naar mijn slippers en de eigenaar van die van mij. Mijn slippers zijn wel erg in trek. Eerst al 1 en nu zelfs allebei! Helaas mijn slippers niet meer gevonden dus zit ik voorlopig vast aan deze.. In Bangkok maar nieuwe halen.
De volgende dag wilden we een scooter huren en het eiland een beetje over crossen. Kim en ik wilde samen een stukje gaan rijdenen snorkelen. Ik was best bang om op de scooter te gaan. In Koh Tao heb ik zoveel mensen met schaafwonden en flinke wonden gezien van een val met de scooter. Niet fijn om te zien. Dus laat staan om het de ondergaan. Onze scooterrit ging heel goed. We hebben rustig aan gedaan en Kim was een goede chauffeur! De weg ging op stukken heel stijl omhoog en heel stijl naar beneden dus ik moest goed meehelpen om te blijven zitten. Het was een mooie rit met mooie uitzicht punten. Eerder dan verwacht kwamen we aan bij Koh Ma. Dit is een eiland dat verbonden is met een zandstrook aan Koh Phangan. Hier hebben we even gesnorkeld en op het strand gechilld. We konden in het water nog net over de vele waterplanten heen drijven om bij het rif te komen. Gelukkig want we zijn beide niet zo'n waterplant fan. Het snorkelen was hier erg mooi. Mooie stukken koraal en vissen. Hierna zijn we weer op de scooter gestapt en onderweg wat boodschappen gehaald. S avonds ben ik met 2 jongens van het resort naar de Amsterdam bar geweest. De volgende dag weer vroeg op want het was weer tijd om te gaan. Spullen gepakt, nog even bij het zwembad gechilld en daarna de taxi in richting de pier. Hier weer 2 andere ontmoet en samen de reis naar surat thani gemaakt. Het eerste stuk op de Ferry moesten we boven vol in de zon zitten. Het was te doen. Maar met de stop in koh samui zijn we mooi in de airco gaan zitten. Op naar the AirPort en laatste dagje Bangkok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Reis Thailand

Voor het eerst een grote reis en ook nog eens alleen!

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2016

Back in Bangkok

25 Maart 2016

Koh Phangan

21 Maart 2016

Koh Tao

17 Maart 2016

Koh Phi Phi + Khao sok national park

13 Maart 2016

Krabi
Joni

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 4437

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Reis Thailand

Landen bezocht: