Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Joni - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Joni - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Joni

Blijf op de hoogte en volg Joni

13 Maart 2016 | Thailand, Krabi

De vluchten van chiang mai naar krabi waten prima. Eenmaal in de lucht werd er in turbo snelheid door de stewardessen een bekertje water en een koek uitgedeeld omdat zodra ze het afval ophaalde we alweer aan het dalen waren.
Omdat ik problemen had met m'n vlucht kwam ik veel later aan in Krabi. Dat vond ik wel jammer want ik keek wel uit naar een beetje zon, zee strand!
Eenmaal met de bus aangekomen in Ao Nang moest ik nog met de boot naar het strand waar mijn accommodatie is (ton sai) De boot is het enige vervoersmiddel om dit strand te bereiken.

De boot kost in totaal 1500 baht (zo'n 40 euro). Je kan er met z'n 10en op. Dus hoe meer hoe goedkoper de rit is. Er waren al 3 mensen aan het wachten dus ik was nummer 4. Zij zaten er al ruim een uur. Uiteindelijk hadden we besloten de hogere kosten maar te delen want we wilden graag weg.
We moesten een heel stuk door het water lopen om bij de boot te komen. Het was laag water dus de boot kon niet verder komen.
Onderweg konden we niet veel zien omdat het al erg donker was. Wel veel sterren!
S avonds hebben we met elkaar een drankje gedaan bij mijn accommodatie omdat ze een super gave bar hebben. Ook gaven ze vuur shows en er hing een hele relaxte sfeer.
De volgende dag ben ik bij de anderen gaan ontbijten en ben ik naar het strand gelopen. Wauw. Wat ziet het er hier mooi uit! Mooi uitzicht, gave rotswanden en veel aapjes!

Ik ben het einde van de middag naar Railey Beach gelopen. Het water was heel laag waardoor we lopend konden gaan. Een groot verschil tussen eb en vloed. Mooi strand en hier de zonsondergang bekeken.
S avonds biertje gedronken in de pirate bar. In de bar waar ik verblijf werd een tattoo gezet bij een local. Ik was wel nieuwsgierig omdat het op een ouderwetse manier gezet werd. Echter zijn de hygiene standaarden hier niet zo hoog en dat geeft me wel de gruwelen..

De volgende dag heb ik toch nog een extra dag bijgeboekt. Gewoon omdat het hier niet zo duur is en er een hele relaxte sfeer hangt. Lekker aan het zwembad gelegen en gechilld. Ik had zowaar een vlinder als vriend die na een rondje vliegen gewoon weer naar mij terug kwam. (Y)

Die avond toen ik m'n tanden ging poetsen zag ik een schaduw in m'n ooghoek. Ik schrok. En keek maar zag niks. Dus ik ging m'n tanden poetsen. Toen zag k het weer. K dacht nou t zal wel. Maar wat ik toen zag... Men volgens mij had m'n reactie gefilmd mogen worden. Ik sprong in de lucht en stond een paar tellen te kijken wat ik moest doen. Een kakkerlak! En hij was zo groot! En er zat ook nog een kleinere op de wastafel! Gatver!!!
Dus ik met m'n tandenborstel naar voren. In de hoop dat er nog mensen zaten. k vroeg wat ik moest doen. Geen idee eigenlijk. Het eerste wat me te binnenschoot was haarlak! Maar gelukkig was er een medewerker die mij wilde helpen. Ik vroeg aan hem wat hij ging doen of hoe hij hem weg ging halen. Hij zo Ohh ik pak hem gewoon en gooi hem weg. Ik dacht echt zo dan. Bikkel. Maar eenmaal in m'n bungalow schrok hij toch ook van de grote van deze kakkerlak. Maar hij heeft hem fijn gestampt en door de douche gespoeld. Nou heb ik gelezen dat je dat volgens mij juist niet moet doen. Mja weg is weg. Niet meer aan denken. Gelukkig zit ik op Koh Phi Phi weer in een luxere kamer!

  • 21 Maart 2016 - 14:17

    Ghait:

    OMG!! Dat die kakkerlak een schaduw had zegt al wat over hoe groot ie was!! :o Platstampen... komen de eitjes eruit.. moeder is wel dood maar de eitjes komen gwn uit ieeeellghhh!!! Gelukkig was jij toen al lekker weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Reis Thailand

Voor het eerst een grote reis en ook nog eens alleen!

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2016

Back in Bangkok

25 Maart 2016

Koh Phangan

21 Maart 2016

Koh Tao

17 Maart 2016

Koh Phi Phi + Khao sok national park

13 Maart 2016

Krabi
Joni

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4444

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Reis Thailand

Landen bezocht: