De voorbereidingen - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Joni - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Joni - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Joni

Blijf op de hoogte en volg Joni

02 Maart 2016 | Nederland, Schiphol

De voorbereidingen van Thailand

Over een half uur gaat het beginnen "mijn reis naar Thailand"! Spannend! Net afscheid genomen van m'n ouders Nu vol in spanning wachten bij de gate!

Vanaf dat ik besloten heb naar Thailand te gaan ging alles heel snel, ik had mijn ticket gekocht, won informatie in bij mensen om mij heen en las veel op websites voor informatie. En vandaag is het zover! Ik ga naar Thailand!

4 weken geleden zat ik, voor m'n laatste vaccinatie, nog bij de GGD te denken.. Jeetje nog maar 4 weken te gaan! Mijn eerste reis alleen naar Thailand. Wat gaat de tijd snel. Het aftellen was begonnen! Ik was er inmiddels al zoveel mee bezig dat ik alle dingen aan het berekenen was, hoeveel dagen nog, hoeveel dagen nog werken, hoeveel dagen school etc. etc…

Alle voorbereidingen van de afgelopen periode hebben mij al zoveel lol en leuke gezellig avonden gebracht dat ik me af en toe al voelde dat ik er al zat! (Nou, nog een paar uur te gaan)

Veel mensen in mijn omgeving hebben mij geholpen om deze reis waar te maken. Van alle kanten kreeg ik hulp, spullen die ik mocht lenen en tips. Wat is het fijn om zulke mensen om je heen te hebben en wat ben ik iedereen dankbaar die mij geholpen heeft! Want ja, ik ben nou eenmaal iemand die alles van te voren wilt weten, alles van te voren gepland wil hebben en een beetje overleg, vragen stellen en eigen ervaringen deden mij heel goed om zelfverzekerder op reis te gaan! Maar dat moet ik (van mijzelf) wel een beetje loslaten voor deze reis.. Flinke persoonlijke ontwikkeling voor mij ook.. Maar dat is voor mij ook een onderdeel van deze reis.

Ik ga deze reis alleen doen, dat doen tegenwoordig wel meer mensen... Super gaaf! Maar dit is mijn reis, die ik voor het eerst alleen ga doen, naar een land waar ik nog nooit ben geweest. Zo’n lange (vlieg) reis heb ik überhaupt nog nooit gemaakt. (benieuwd hoe me dat gaat bevallen) Allemaal dus nieuw en erg spannend! Oke, 7 jaar geleden ben ik voor 10 weken naar Finland geweest. Hele uitdaging ook, maar dit werd door school geregeld en ik was toen samen met mijn klasgenootje Esther. Dat is toch anders. Nu sta ik op eigen benen en moet ik alles zelf regelen. Ik ga natuurlijk ook rondreizen door Thailand en dan moet je meer regelen dan wanneer je op 1 plek blijft. Een georganiseerde reis wilde ik niet, daar zou ik dingen zien die ik niet wilde zien. Of juist dingen overslaan die ik wel wil zien. Nu ben ik dus helemaal vrij om zelf te kiezen!
3 weken van te voren heb ik mijn hotel in Bangkok geboekt. Het was wel spannend, je legt weer iets vast van je reis. Maar jeetje van een keus in Bangkok.. Van low budget tot super de luxe. Voor mij was de eis dat er een zwembad bij zou zitten ( dan kon ik lekker bijkomen na mijn lange reis) en dat ik een eigen schone kamer en badkamer zo hebben. Nu heb ik Rambuttri Village Plaza geboekt. Vlak bij de Khao san road. Benieuwd hoe me dit gaat bevallen!

Inmiddels heb ik voor de 3,5 weken dat ik in Thailand blijf al een hele planning gemaakt. Ik wil graag bepaalde plekken zien en dingen doen die ik daarom wilde inplannen, zodat ik ze zeker ga doen. Het geeft houvast, maar het zou zomaar kunnen dat het allemaal weer helemaal anders loopt! We zullen zien. Genieten, mooie dingen zien en ervaringen opdoen zal ik sowieso!

Afgelopen 2 weken heb ik met heel veel mensen afgesproken. Toch nog even bijkletsen voor m'n reis. Mensen die me even persoonlijk gedag wilde zeggen. Erg druk allemaal, maar wat voel ik me goed. Zo lief iedereen die je even gedag wilt zeggen, je veel plezier wenst en even een knuffel geeft (het wordt gewaardeerd!)

Gisteren moest ik (uiteraard) nog een hoop dingen doen op het laatste moment. Maar m'n tas staat gepakt (ook geleend) En volgens mij ben ik er helemaal klaar voor!

Lets go! (Lets get lost)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Reis Thailand

Voor het eerst een grote reis en ook nog eens alleen!

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2016

Back in Bangkok

25 Maart 2016

Koh Phangan

21 Maart 2016

Koh Tao

17 Maart 2016

Koh Phi Phi + Khao sok national park

13 Maart 2016

Krabi
Joni

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 4448

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Reis Thailand

Landen bezocht: